FRI FRAKT NÄR DU HANDLAR FÖR MINST 700 KR

Köpvillkor

Bästa kund!

Innan du beställer hos oss är det viktigt att du läser igenom våra köpvillkor (se avsnittet från "Tvillingsjälar AB - Köpvillkor"). Dessa villkor gäller för alla köp hos Tvillingsjälar AB, oavsett vilken försäljningskanal du använder. När du genomför ett köp hos oss, godkänner du våra villkor i sin helhet. Vi uppmanar dig att ta dig tid att läsa igenom dem noggrant innan du slutför din beställning. Läs alltid den text som beskriver den tjänst eller produkt du är intresserad av  innan du beställer. Vissa köp och bokningar hos oss har individuella köp- eller bokningsvillkor, som du alltid hittar längst ner i produkttexten för den tjänst eller produkt som du är intresserad av. 

Vi vill också påminna dig om att du alltid kan kontakta oss om du har frågor om vårt utbud innan du handlar. Det är helt kostnadsfritt, och vi strävar efter att svara inom 1-5 helgfria vardagar. Besök vår kontaktsida på www.Tvillingsjälar.se/Contact för att nå oss.

Om du inte har fått svar från oss inom en vecka kan det bero på:

  • Att ditt e-postkonto har ett skräpfilter aktiverat. Var vänlig och kontrollera din skräppostmapp. Om du inte hittar vårt svar där kan det vara så att din e-postadress är felaktigt angiven.
  • Att din fråga eller meddelande inte är kopplat till de ämnen vi kan hjälpa dig med, såsom köpinformation, frågor om kurser och evenemang, eller retur- och reklamationsfrågor.
  • En tillfällig uppdatering eller driftstörning på vår hemsida kan också påverka våra svarstider. Om du inte har fått svar, var god kontakta oss igen.


Tvillingsjälar AB - Köpvillkor 


1. Om Företaget 

Tvillingsjälar AB (559253-8705)

  •  Tvillingsjälar AB grundades 2020 av Jenny Hamrén Österlund och har sitt säte i Huddinge. Företaget har 4 anställda och är verksamt inom flera olika områden inom andlig och personlig utveckling.  Företaget är registrerade och godkända för f-skatt samt som arbetsgivare. 
  • Har du en fråga om vårt utbud, eller behöver support med vår app? Kontakta oss på www.tvillingsjälar.se/contact med ditt ärende och dina kontaktuppgifter så hör vi av oss inom 1-5 helgfria vardagar. 
  • Företaget är godkänt för f-skatt och är registrerad som arbetsgivare. Företaget är godkänt som livsmedelsföretag på sina registrerade anläggningar.  

2.Beställning

  • När du slutfört din beställning skickas en orderbekräftelse till din e-postadress. I bekräftelsen finner du alla uppgifter om produkter, pris, fakturerings- och leveransadress. 
  • Är något fel i orderbekräftelsen ska du omedelbart kontakta oss via vår kontaktsida på www.tvillingsjälar.se/contact 
  • Det åligger dig som köpare att lämna korrekta kontaktuppgifter i samband med din beställning. 
  • Genom att du genomför en beställning på Tvillingsjälar.se , så accepterar du våra köpvillkor. Du hittar våra köpvillkor på på hemsidan samt i kassan och har möjlighet att läsa dem innan du beställer. 

3. Leverans

  • Våra normala leveranstider är 3-7 dagar på fysiska produkter och ca 7 - 21 dagar på handgjorda produkter. 
  • Har du köpt en biljett till våra evenemang så gäller din beställningsbekräftelse som biljett. Beställningsbekräftelsen skickas inom ett par minuter från köpet till din angivna epost-adress. 
  • Om förseningar i leveransen skulle uppstå (utan att vi har meddelat dig om längre leveranstid) ska du kontakta oss via vårt kontaktformulär på www.tvillingsjälar.se/contact

4. Priser

  • Alla priser i butiken anges i SEK och alla priser är inklusive 25% moms på samtliga produkter om inget annat angivits. 
  • Vi reserverar oss för prisändringar orsakat av prisändring från leverantör, feltryck i prislistan samt felaktigheter i priser beroende på felaktig information och förbehåller oss rätten att justera priset.

5. Ångerrätt

  • Vid köp av produkter på webbplatsen har du som kund en lagstiftad 14 dagars ångerrätt som gäller från det att du har tagit emot en vara som du har beställt. Se detaljer för hur och vad ångerrätten omfattar - och inte omfattar i 5.1 samt 5.2.

    5.1 Vid nyttjande av din ångerrätt: 
  • Du måste meddela att du ångrar dig. Meddelandet ska skickas till oss via vårt kontaktformulär på vår kundtjänstsida som du hittar på www.Tvillingsjälar.se/contact I ditt meddelande ska ditt namn, din adress, e-postadress, ordernumret samt vilka varor som returneringen gäller framgå klart och tydligt.
  • Du bör omedelbart och senast inom lagstiftad 14 dagar efter ångermeddelandet returnera produkterna till oss.
  • Om du har beställt en kursplats som du ångrar inom 14 dagar tillkommer en administrativ avbokningsavgift. Avbokningsvillkoren framkommer i produkttexten på respektive kurs på Tvillingsjälar.se 
  • Du står för returfrakt, leverans och skick på produkterna vid retur, produkterna bör därför skickas välpaketerade och i ursprunglig förpackning.
  • På återbetalningsbeloppet förbehåller vi oss rätten att dra av en summa motsvarande värdeminskningen jämfört med varans ursprungliga värde vid använd eller skadad produkt.

    5.2 Ångerrätten gäller inte vid:
  • Köp av biljetter till våra evenemang. Biljetten är ej personlig och får överlåtas om inget annat angivits. Köpt biljett återlöses ej. 
  • Beställning av samtalstid för personligt möte oavsett mötesform
  • Ångerrätten gäller ej  i händelse av att Tvillingsjälar AB nödgas ställa in eller flyttar fram evenemanget som din biljett gäller för, så gäller din biljett på det evenemang som kommer ersätta det inställda tillfället. Biljetten får överlåtas vid förhinder. 
  • Om du avisas eller nekas inträde från någon av våra kurser, event eller tillställningar. 
  • Köp av digitala tjänster och produkter 
  • Produkter som på grund av hälso- eller hygienskäl har förseglats (plomberats) och där förseglingen (plomberingen) har brutits av dig.
  • Produkter som har karaktär av förseglad ljud- eller bildupptagning och där förseglingen har brutits av dig.
  • Specialtillverkad produkt, som har skräddarsytts särskilt åt dig eller har en tydlig personlig prägel efter dina önskemål.
  • Tjänster som har fullgjorts och där du uttryckligen har samtyckt till att tjänsten påbörjas utan ångerrätt.
  • Varor som snabbt kan försämras, exempelvis livsmedel.
  • Lösnummer av tidningar eller tidskrifter. 
  • Tidsbokning. Bokad tid återlöses ej.

    För mer om den lagstiftade ångerrätten, se  här.

6. Reklamation och klagomål

  • Vi och våra leverantörer besiktigar alla produkter innan dessa skickas till dig. Skulle produkten ändå vara skadad eller felexpederad när den anländer åtar vi oss i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning att kostnadsfritt åtgärda felet.
  • Du måste alltid kontakta oss för ett godkännande innan du returnerar en defekt vara för att vi ska kunna hantera din reklamation eller klagomål. 
  • Klagomålet ska skickas utan dröjsmål och omedelbart efter att defekten har upptäckts till oss på www.Tvillingsjälar.se/contact.

    6.1 Hur går du tillväga vid reklamation?
  • Eventuella fel och defekt ska alltid reklameras till www.Tvillingsjälar.se/contact där du anger ditt namn, din adress, e-postadress, ordernummer och en beskrivning av felet. Innan du returnerar varan så kan vi behöva ha bild i vissa fall. Skicka ej tillbaka något förrän vi har bett dig att göra det. 
  • Om det inte lyckas oss att åtgärda felet eller leverera en liknande produkt, återbetalar vi dig för den defekta produkten i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vi står för returfrakt vid godkända reklamationer.
  • Vi förbehåller oss rätten att neka en reklamation om det visar sig att varan inte är felaktig i enlighet med gällande konsumentskyddslagstiftning. Vid reklamationer följer vi riktlinjer från Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se.

7. Ansvarsbegränsning 

  • Vi tar inget ansvar för indirekta skador som kan uppstå på grund av tjänster, evenemang, kurser och  produkter. 
  • Vi accepterar inget ansvar för förseningar/fel till följd av omständigheter utanför företagets rådande (Force Majeure). Dessa omständigheter kan exempelvis vara arbetskonflikt, eldsvåda, krig, myndighetsbeslut, förminskad eller utebliven leverans från leverantör.
  • Vidare tas inget ansvar för eventuella förändringar på tjänster/produkter/produktegenskaper som ändrats av respektive leverantör och andra faktorer utanför vår kontroll.

8. Information om våra produkter & tjänster

  • Kontakta alltid oss på www.Tvillingsjälar.se/Contact om du har frågor eller är osäker innan du gör en  beställning. Det åligger dig som kund att ha läst våra villkor eller kontaktat kundservice inför en beställning, då dessa accepteras när du genomför ett köp, bokning eller beställning hos oss.  Vi svarar så snart vi har möjlighet och det sker under helgfria vardagar under kontorstid.  
  • Vid köp av våra digitala kurser (ej i appen) så får du 60 dagars tillgång från att du har laddat ner kursen. 
  • Vid köp av årsmedlemskap i Tvillingsjälar-appen, gäller ditt medlemskap 12 månader framåt från det datum som det aktiverades. Vid köp av månadsprenumeration i Tvillingsjälar-appen, så gäller apparffärens villkor (AppStore eller Google Play) 
  • För information om övriga tjänster och deras villkor, se texten längst ner i respektive tjänst eller produktbeskrivning. 
  • Vi reserverar oss för eventuella tryckfel på denna webbplats samt slutförsäljning av produkter. Vi garanterar inte att bilderna återger produkternas exakta utseende då en viss färgskillnad kan förekomma beroende på bildskärm, fotokvalitet samt upplösning. Vi försöker alltid på bästa sätt att exponera produkterna så korrekt som möjligt. 

9. Information om Cookies

  • Enligt lag om elektronisk information ska besökare på en webbplats i integritetssyfte få information om att cookies används. Informationen i cookien är möjlig att använda för att följa en användares surfande. Cookie är en liten textfil som webbplatsen du besöker begär att få spara på din dator för att ge tillgång till olika funktioner. Det går att ställa in sin webbläsare så att den automatiskt nekar cookies. Mer information kan man hitta på Post och telestyrelsens hemsida.

10. Personuppgifter

  • Genom att handla hos Tvillingsjälar AB accepterar du vår dataskyddspolicy och vår behandling av dina personuppgifter. Vi värnar om din personliga integritet och samlar inte in fler uppgifter än nödvändigt för att behandla din beställning. Vi säljer eller vidare och ger aldrig dina uppgifter till tredjepart utan rättslig grund.
  • Tvillingsjälar AB är ansvarig för behandlingen av personuppgifter som du lämnat till oss som kund. Dina personuppgifter behandlas av oss för att kunna hantera din beställning samt i de tillfällen då du har önskat nyhetsbrev eller kampanjerbjudanden - för att kunna anpassa marknadsföringen åt dina individuella behov.
  • Nedan information är en summering av hur vi i enlighet med dataskyddsförordningen (GDPR) lagrar och behandlar dina uppgifter.
  • 10.1 Vad är en personuppgift?
    En personuppgift är all information som direkt eller indirekt kan hänföras till en fysisk person.
  • 10.2 Vilka uppgifter lagrar vi?
    För att kunna hantera din beställning samt svara på frågor relaterat till din order (kundtjänst) lagrar vi ditt förnamn- och efternamn, adress, telefonnummer, e-postadress, ip-adress och köphistorik.
  • Dina uppgifter lagras så länge vi har en rättslig grund att behandla dina uppgifter, exempelvis för att fullfölja avtalet mellan oss eller för att efterleva en rättslig förpliktelse enligt exempelvis bokföringslagen.
  • 10.3 Rättslig grund
    I samband med ett köp behandlas dina personuppgifter för att fullfölja avtalet med dig.
    Marknadsföring, kampanjer och liknande utskick sker efter samtycke från dig.
  • 10.4 Vilka uppgifter delas och med vilket syfte?
    10.4.1 Betalleverantör
  • Vid genomförande av köp, delas information med vår betalleverantör. Det som lagras är förnamn, efternamn, adress, e-postadress och telefonnummer. Väljer du att betala med faktura sparas även personnummer hos betalleverantören. Informationen sparas för att kunna genomföra köpet och för att skydda parterna mot bedrägeri.
    De betalleverantörer (betaltjänster) som vi använder oss av är: Kort, faktura och direkbetalning.
  • 10.4.2 Fraktbolag
    För att kunna leverera dina beställningar och slutföra vårt avtal måste vi dela med specifik information med fraktbolaget. Det som delas med fraktbolaget är förnamn, efternamn samt adressuppgifter för leverans. E-postadress och/eller mobilnummer kan även komma att delas med fraktbolaget för avisering.
    De fraktbolag vi samarbetar med är: Postnord och DHL samt deras underleverantörer.
  • 10.4.3 Nyhetsbrev
    Vi använder för utskick av nyhetsbrev. Har du valt att prenumerera på vårt nyhetsbrev delas förnamn, efternamn och e-postadress med vår nyhetsbrevsleverantör. Detta för att kunna hålla dig uppdaterad med information och erbjudanden i marknadsföringssyfte. Du kan när du vill avsluta din prenumeration eller andra utskick från Tvillingsjälar AB genom att klicka på knappen längst ner i utskicket.
  • 10.5 Rätten till tillgång
    Du har rätt att få utdrag av din köpinformation som finns om dig hos oss. Utdrag levereras elektroniskt i ett läsbart format. 
  • 10.6 Rätt till rättelse 
    Du har rätt att be oss uppdatera felaktig information eller komplettera information som är bristfällig.
  • 10.7 Rätten att bli glömd
    Du kan när som helst be att uppgifterna som avser dig raderas. Det finns få undantag till rätten till radering, som till exempel om det ska behållas för att vi måste uppfylla en rättslig förpliktelse (exempelvis enligt bokföringslagen).
  • 10.8 Ansvarig för dataskydd
    Tvillingsjälar AB är ansvarig för lagring och behandling av personuppgifter i webbutiken och ser till att reglerna efterföljs.
  • 10.9 Så skyddar vi dina personuppgifter
    Vi använder oss av industristandarder som SSL/TLS och envägs hash-algoritmer för att lagra, behandla och kommunicera känslig information som exempelvis personuppgifter och lösenord på ett säkert sätt.
    Vi använder en svensk plattform, Quickbutik, som drivs av Quickbutik AB med säte i Helsingborg.

11. Ändringar till de Allmänna Villkoren

  • Vi förbehåller oss rätten att när som helst företa ändringar i villkoren. Ändringar av villkoren kommer att publiceras online på webbplatsen. De ändrade villkoren anses för accepterade i samband med order eller besök på webbplatsen. Det åligger dig som köpare att hålla dig ajour med våra köpevillkor och allmänna villkor. 

12. Tvist och lagval

  • I tillfälle av att tvist inte kan lösas i samförstånd med företagets kundtjänst och kunden, kan du som kund vända dig till Allmänna Reklamationsnämnden, se arn.se. För boende i ett annat EU-land än Sverige kan man lämna klagomål online via EU-kommissionens plattform för medling i tvister, se http://ec.europa.eu/consumers/odr
  • Vid eventuell tvist följer vi beslut från ARN eller motsvarande tvistlösningsorgan.
  • Tvist gällande tolkningen eller tillämpningen av dessa allmänna villkor ska tolkas i enlighet med svensk rätt och lag.